Navigatie overslaan

Vandaag gingen we voor ons project ‘Vindbaarheid Westergo’ een kijkje nemen bij Friesland Marketing. Zoals de naam al verklapt is deze organisatie verantwoordelijk voor alle marketingprojecten in Friesland.

Friesland Marketing ontwikkelt campagnes voor andere bedrijven, maar heeft ook een grote website in eigen beheer, namelijk http://www.beleeffriesland.nl. Op deze website kunnen bedrijven terecht voor een stukje reclame en wordt geprobeerd om de beleving van Friesland over te brengen naar de doelgroep.

Maar is die beleving die ze over proberen te brengen nu wel zo spectaculair?

Is de website Beleef Friesland een stap in de goede richting of valt er nog een hoop te verbeteren? Naar mijn idee een beetje van beide. De website ziet er top uit en straalt in de eerste instantie wel de belevenis uit die bereikt wil worden. Frisse kleuren, vrolijke mensen, strakke vormgeving, lijkt mij in orde.

Maarrr.. toch vind ik dat er nog een hoop aan kan gebeuren. De website bevat vrij weinig interactie met de gebruiker. Zou het niet hartstikke cool zijn als mensen hun belevingen zouden kunnen delen op de profielpagina van het betreffende bedrijf of van een bepaalde natuurlijk omgeving?

Enquetes zouden niet meer hoeven worden te geven, de massa journalisten zou je kunnen inperken, research naar je doelgroep wordt vrijwel gratis en zo kan ik nog wel een paar goede voorbeelden noemen. Ik denk dat Friesland Marketing zich meer moet gaan verdiepen in web2.0 mogelijkheden. Een ratingsysteem zou al iets zijn waar de website een stuk aantrekkelijker door wordt.

Dit is allemaal mijn mening natuurlijk. Als je het hiermee eens bent, laat wat van je horen. Ook mag je natuurlijk de discussie starten dat je het er niet mee eens bent. Ik hoor het wel van je šŸ˜€

De doelgroepanalyse van de Social Media Community die ik nu deels gepubliceerd heb, laat de behoeften van de mensen zien en je kunt zien dat de Generatie Einstein duidelijk behoefte heeft aan interactie! Om over na te denken! Morgen ga ik hier weer verder op in!

Tot kijk!

– Menno Bouma

Plaats een reactie