Navigatie overslaan

Nu ik jullie verteld heb over wie ik ben en wat ik wil gaan doen, ga ik nu mijn plan van aanpak aan jullie laten zien. Denk je dat ik goed bezig ben of dat er nog wat aan valt te verbeteren, laat wat van je weten en plaats een reactie!

Social Media Community moet een organisatie worden die niet alleen online een grote bijdrage gaat leven aan het sociale leven van mensen, maar ook in het dagelijkse werkelijke leven een rol gaat spelen. Mensen moeten in contact met elkaar komen op plaatsen waar de community actief is, zoals feesten, evenementen, maar ook in winkels en andere ontmoetingsplaatsen.

Het is daarom van belang om niet alleen de focus te leggen op de website, maar ook onderzoek te doen naar waar mensen behoefte hebben in hun echte leven. Daarom is mijn plan van aanpak als volgt:

Het ondernemingsplan:

  • Inleiding
  • Orientatie
  • Wetgeving
  • Marketingplan
  • Huisvesting
  • Personeel
  • Rechtsvorm
  • Financiën
  • Administratie
  • Zekerheid
  • Start!

Als ondernemer ben je constant bezig met het opdoen van kennis op verschillende raakvlakken. Daarom zal het ook vrijwel nooit zo zijn dat je precies in vaste volgorde met deze bovenstaande punten bezig bent.

Momenteel ben ik veel aan het nadenken over wat ik precies wil gaan doen. Zodra je dit goed in gedachten hebt, typ je een ondernemingsplan zomaar in 1 a 2 weken.

Ook ben ik me erg aan het verdiepen in de online mogelijkheden op het gebied van ‘social media’. Ik wil dat je op Social Media Community niet alleen kunt bloggen, forums bijhouden en meer van dat soort dingen, maar dat je bijvoorbeeld ook je eigen nieuws kunt plaatsen en kennis kunt opdoen en delen.

In mijn aanpak ben ik vooral bezig met dingen die echt hoge prioriteit hebben. Het bepalen van je bedrijfsvorm heeft naar mijn idee een veel lagere prioriteit dan een doelgroepanalyse of een marketingplan. Je zult ook merken dat ik in dit weblog daar ook minder mee bezig ben.

Vanaf morgen beginnen we met punt 1 uit de lijst: de inleiding. Ik heb de inleiding ook al een beetje verklapt in de eerste post, maar ik zal er morgen dieper op ingaan.

Tot morgen!

– Menno Bouma

One Comment

    • jannie bouma
    • Posted oktober 3, 2008 at 1:02 am
    • Permalink

    het is 1.00 uur snachts, heb alles nog niet gelezen. Morgen is er een nieuwe dag.
    Een ding wil ik wel kwijt, het ziet er goed uit, ga zo door. gr. je moeder


Plaats een reactie