Navigatie overslaan

Vanochtend zou ik even een frisse neus halen buiten, omdat ik zag dat die vervelende regen eindelijk een keer plaats had gemaakt voor een beetje zon 😮

Tot mijn grote verbazing zag ik een artikel staan in de krant van gister: ‘Nieuwe trend in Friesland: de wiki-wijk’. Begint de wereld dan eindelijk door te krijgen dat mensen meer invloed willen krijgen op de nieuwe ontwikkelingen en dat mensen graag hun ideeën kwijt willen over bepaalde zaken? Geniaal!

Het dorp Opeinde in Smallingerland heeft de primeur van wat de trend van de komende jaren moet worden. Vanaf vandaag mag iedereen zijn ideeën voor de toekomstige wijk aan de zuidkant van het dorp zetten op de website http://www.wijbouweneenwijk.nl.

Met dit idee wil de gemeente mensen oproepen zich met ontwikkeling van de wiki-wijk te bemoeien. Het enige vaststaande feit is de grootte van het gebied en dat de ontwerpen innovatief moeten zijn.

In de plannen van Social Media Community wordt ook een groot stuk beschreven over dit fenomeen. De opzet is ongeveer als volgt: bedrijven die een profiel hebben aangemaakt kunnen bijvoorbeeld ook een blog of forum aanmaken waarin mensen hun ideeën en tips kwijt kunnen over een betreffend onderwerp.

Mensen zullen meer invloed uitoefenen op bedrijven door input en feedback aan hen te verschaffen. Het voordeel hiervan is dat de kosten voor research vrijwel terug worden gedrongen tot nul euro! Dat is toch fantastisch! Het enige luttele bedrag hiervoor is de paar euro voor het aanmaken van een bedrijfsprofiel.

Dit was ff een berichtje tussendoor. Ik zal vanmiddag beginnen met het publiceren van stap 2 van mijn ondernemingsplan: de Oriëntatie.

Tot vanmiddag!

– Menno Bouma

Plaats een reactie